یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ |۲۸ محرم ۱۴۴۶ | Aug 4, 2024
کد خبر: 1174602
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹
اولین وقف سال شهرستان ایجرود

حوزه/ رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود گفت: واقف ایجرودی زمین خود را در روستای قمچقای را وقف برگزاری مراسم تعزیه خوانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، محمد خدایی، رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود زنجان ضمن اشاره به ثبت اولین وقف در این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به سابقه صدها ساله اجرای تعزیه در روستای قمچقای و مشکلاتی که نبود محل مشخص برای اجرای تعزیه خوانی ایجاد می کرد، آقای اصغر عسگری، کشاورز ۷۳ ساله ایجرودی اهل این روستا، زمین ۲۵۰۰ متری خود در این روستا را وقف تعزیه خوانی حضرت سیدالشهداء علیه السلام کرد تا درصدد رفع مشکلات تعزیه خونی باشد.

خدایی گفت: تلاش داریم در هنگام تنظیم نهایی وقف نامه نیات اختصاص این مکان به مراسمات عمومی مثل مراسم فرهنگی و جشن و ورزش را نیز برای درج در وقفنامه به واقف پیشنهاد دهیم تا استفاده از این موقوفه محدود به ایام خاصی از سال نباشد.

وی افزود: این اولین وقف بعد از دوسال در این شهرستان است و ارزش زمین وقفی برابر با ۲۵ میلیارد ریال است.

مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان ایجرود اضافه کرد: شهرستان ایجرود ۱۶۵ موقوفه و ۶ امامزاده دارد که حدود ۱۰۰ مورد از موقوفات مسجد و مکان مذهبی است که اکثرا فاقد هر گونه درآمدی هستند که تلاش داریم موقوفات دارای قابلیت درآمدزایی را شناسایی و با اجرای طرح های سرمایه گذاری به درآمد پایدار و مناسب برسانیم تا بتوانیم نیات خیر واقفان نیک اندیش را به اجرا برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha